måndag 4 maj 2009

Välkommen till Söderåkra Hembygdsgilles blogg!


Det finns nog inte så väldigt många hembygdsföreningar som har en egen blog. Men vi i Söderåkra Hembygdsgiller har i alla fall från och med nu en. Vi önskar alla välkomna hit! Här kan ni ta del av Hembygdsgillets aktiviteter, läsa inlägg om socknens historia, ta del av tankar, frågor och debattinlägg med mera.

Vi som skriver här är Hembygdsgillets medlemmar. Jag som administrerar bloggen heter Pierre Petersson och jag är arkeolog och hembygdsgillets sakkunnige i fornminnesfrågor. Jag kommer själv att skriva en del inlägg hät om stort och smått. Men jag hoppas att många fler ska göra sin röst hörd. Hembygdsgillets ordförande heter Östen Jannert. Även han kommer att skriva en del här om våra aktiviter med mera.

Jag hoppas detta ska bli en livaktig plats med många intressanta inlägg om Söderåkrabygden för alla som vill ta del av vår spännande historia i dåtid och nutid.

Hjärtligt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar